Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

tisdag 25 september 2012

CHAIRS CHAIRS AND MORE CHAIRS



Nu när det snart är flyttdax och jag så smått börjar samla ihop alla möbler och prylar, inser jag att jag har en näst intill sjuklig kärlek till stolar. När jag räknade de stolar, som står staplade på vinden och i källaren, fick jag ihop till ett trettiotal. Fattar ni? Ett trettiotal OLIKA stolar. Stolar som smugit sig in hos mig helt utan min vetskap om att jag blivit en samlare. Inte kan jag göra mig av med någon heller. Min senaste kärlek är Alvar Aaltos aliroundstol 611, som nu har börjat produceras igen. Kanske måste jag ha en sådan också? Fast en gammal såklart... 

//Now, when it´s soon time for us to move, I realize that I have an almost unhealthy love for chairs. When I counted the chairs, which are stacked in the attic and in the basement, I got up to thirty. Get it? Thirty DIFFERENT chairs. My latest love is Alvar Aalto´s aliroundchair 611, which is in production again. Maby I need that one too?// 


11 kommentarer:

  1. Precis de bilderna satt jag och tittade på igårkväll och precis de Aaltostolarna förälskade jag mig i. Hade liksom glömt att de fanns. Klart du ska ha en sån. Eller två. Snygga stolar får man aldrig för många av.

    SvaraRadera
  2. Du får ta och öppna ett café med alla de stolarna! Bilderna ovan är galet snygga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha...Vilken bra idé!

      Ha en fin dag!

      Charlotte/Blackbird

      Radera
  3. Vilken trevlig blogg, glad att jag hittade hit! Precis den typ av inspiration som jag behöver just nu!
    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade hit! Välkommen!

      Ha en fin dag!

      Charlotte/Blackbird

      Radera
  4. Hej!

    Spännande med flytt!
    Har ni hittat ett nytt ställe att bo på? Vad blir det?

    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Vi vet inte riktigt än. Vi kommer att bo lite tillfälligt tills vi hittar något vi gillar;-)

      Ha en fin dag!

      Charlotte/Blackbird

      Radera
  5. Jag ser den runda svart/vitgrafiska brickan i olika reportage och tycker den är så fin! Vet du vart jag kan köpa en sådan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag vet faktiskt inte, men lovar att höra av mig om jag ser den någonstans...

      Ha en fin dag!

      Charlotte/Blackbird

      Radera
  6. Mha Google hittar man det mesta :)

    Det är Brickan Plattan. Kan köpas på Designtorget. 300:-

    http://www.designtorget.se/designtorget/se/webbshop/Kok.Bricka_Plattan.dcp

    SvaraRadera
  7. Patric is so brilliant, my favourite

    SvaraRadera